Dag 6: Shenandoah Np naar Peaks of Otter Lodge - Blue Ridge Parkway

We gaan vandaag het 2e deel van Shenandoah NP bekijken en een gedeelte van de Blue Ridge Parkway.

Om 6u worden we wakker in ons hutje, we hebben goed geslapen maar het was wel best koud.
Vanaf 7.30u is het ontbijt maar wij krijgen een buzzer mee en moeten 20min wachten. Na het ontbijt gaan we om 9.15u als eerste naar het Blackrock uitkijkpunt even verderop bij de parkeerplaats

Mijl 50.7: Dark Hollow Falls Trail ( 2,3 km heen en terug)
De trail begint aan de noordzijde van de parkeerplaats. Wij beginnen om 9.45
We steken de Hogcomb Branch Creek over en lopen aan de rechterzijde verder
Na ongeveer 1 km beriek je de 20m hoge waterval

Het is een prachtige trail door het bos maar wel steil naar beneden en dat moet je ook weer omhoog!!
Om 11.15u zijn we terug bij de auto

We stoppen even bij het Visitors Center voor koffie en om 12u rijden we verder de skyline drive af.
Als we wegrijden zien we een vos langs de weg, helaas was ik te laat voor een foto.

De skyline drive heeft nog veel uitkijkpunten en wandelingen maar wij rijden door en genieten vanuit de auto van het uitzicht, we moeten nl nog minimaal 4u rijden.

Mijl 105.4: Rocking Fish Gap:
Hier rijden we het park uit en gaat de weg over in de Blue Ridge Parkway.

Half 2 rijden we de Blue Ridge Parkway op.
De Blue Ridge Parkway wordt ook wel "America's Favourite Drive" genoemd. Deze, in totaal 750km lange "scenic" weg, werd als werkgelegenheidsproject in de depressiejaren 30 aangelegd en verbindt Shenandoah NP met Great Smoky Mountains NP. Je rijdt door de bossen van Applalachian, de meest westelijke bergrug van de Appalachian Mountains wordt gevormd door de Blue Ridge Mountains. Onderweg passeer je Cherokee, Blowing Rock, Fancy Gap, Roanoke en Afton en kom je door 27 tunnels en zie je talloze uitzichtpunten.

We beginnen aan de noordkant van de parkway van de parkway en als eerste stoppen we bij het visitors center

Mijl 5.8: Humpback Rock Visitors Center, Helaas is het vandaag gesloten maar een map van de parkway zit in kastjes die buiten ophangen.

Mijl 19.9 : The Slacks Overlook, hier gaan we de White Rock Falls Trail lopen (2,2 mijl heen en terug)
Je parkeert de auto bij The Slacks overlook en steekt de weg over, aan de linkerkant gaat een pad naar beneden richting de waterval.

het is een smal weggetje door een dicht bos, geen breed uitgezet trail zoals in de Nationale parken. We moeten de gele stippen op de bomen volgen.
Ook hier gaat het weer flink naar boven en beneden, over rotsen en boomstammen
We komen op een heel mooi uitkijkpunt.
De weg wordt steeds grover
Als je bijna bij de waterval bent staat er een paal waarop rechtdoor waterfall staat en rechtsom op een boom een gele stip. We moeten rechtdoor, de gele stip is als je een rondje wilt lopen maar dat is een trail van 5mijl
Na wat klim werk komen we bij de waterval, hij ligt helemaal tussen hoge zwarte rotsen in een kloof.

We lopen dezelfde weg weer terug en komen onderweg nog vanalles tegen
Om 4.15u zijn we terug bij de auto
Mijl 34.4: Wigwam Trail, parkeren bij Yankee Horse Ridge parking area. Aan de rechterkant van de parkeerplaats liggen stenen trappen naar de treinrails en ga dan rechts, je ziet de waterval al liggen.
Als we over de brug van de James River rijden gaan we bij afslag Big Island 501, de weg af om te tanken. Er zijn maar enkele afritten en op de weg zelf zijn geen tankstations.

We rijden nu door naar het hotel en komen om 18u aan in The Peaks of Otter Lodge.
Dit is een Lodge midden in het natuurgebied en heefy 3 bijgebouwen waar de kamers inliggen die uitzicht op het meer hebben.

De Peaks of Otter zijn 3 bergtoppen in de Blue Ridge Mountains. Deze pieken zijn Sharp top, Flat top en Harkening hill. Het aangelegde Abbott-meer ligt in de vallei tussen de 3 pieken. In 1834 werd de eerste herberg opgericht. Tegen 1870 heeft Benjamin Wikes het beroemde Mons hotel geopend en de Peaks of Otter was de thuisbasis van meer dan 20 gezinnen. Tegen het begin van de 20e eeuw werden de Peaks of Otter een toeristische plek. 1964 werd het Abbott lake gemaakt samen met de Peaks of Otter Lodge.

We gaan op ons terrasje genieten van de zon en wat eten in de lodge.
om 10u is het weer bedtijd hier en het overal donker. we kijken nog een beetje tv maar gaan ook op tijd slapen, morgen weer een drukke dag.