Dag 8: River House Inn naar Ashville - Blue Ridge Parkway

We rijden vandaag weer een gedeelte van de Blue Ridge Parkway en hebben een druk dagje voor de boeg.

Om 7.30 krijgen we koffie op de kamer gebracht
en vanaf 8.30u kunnen we ontbijten, dit is net zoals avondeten, onzettend goed verzorgd. Het zijn hele vriendelijke mensen en je voelt je sirekt thuis in de River House Inn, het is een echte aanrader!!

Om 10u rijden we binnendoor via de 16 south naar de BRPWY.

Mijl 271,9: Cascade Falls: Dit is een easy trail van 2 km langs de rivier naar de waterval. Er zijn 2 uitkijkpunten na 800m
De trail is gesloten naar het 2e uitkijkpunt
Helaas bloeien de rodendron nog niet

Om 11.15u zijn we weer terug bij de auto en gaan we verder.

Mijl 291: Blowing Rock: Dit stadje in North Carolina heeft zijn naam te danken aan de ongewone rotsformaties. Deze rots hangt op 460m boven de Johns River Kloof en door de vorm en grootte blazen windstromen vaak vertivicaal waardoor licht objecten vaak de lucht in gaan. de stad ligt op 1299m en was vroeger het gebied van de Cherokee enCatawba Native American Tribes.

Blowing Rock is een heel leuk plaatsje met veel hotels, restaurants en winkels. We zijn door het plaatsje gereden en kwamen door hele sjieke buurten. Helaas hebben we de rots niet kunnen vinden.

We rijden verder en komen de bruggen tegen waarvan de BRPWY er best wel veel heeft

Mijl 304,4 Linn Cove Viaduct: Hangend aan de flank van Grandfather Mountain is dit een van de mooiste en duurste brug van heel Amerika.
Voor het viaduct aan de linkerkant licht een stopplaats, parkeer hier de auto en dan kun je tot aan de brug lopen om een foto te maken.

Mijl 316: Linville Falls: Een van de populairste wandelroutes langs de BRPWY. Een wandeling van ongeveer 2,5km round trip. Vanaf de BRPWY kun je tussen 316 en 317 Linville Falls road inslaan, deze loot tot aan het visitors center. Hier de auto parkeren en van hieruit beginnen 3 wandelroutes met tal van uitzichen.

Wij zijn er om 12.45u en gaan eerst picknicken en gaan dan de groene trail lopen.
Achter het visitors gebouw gaan we rechts de brug over van de brede Linville rivier
Het is een brede aangelegde trail die goed te doen is.
Naar de eerste overlook zijn er trappen
Het is echt een geweldige plek waar je rond kunt lopen en ik dnk in de zomer ook kunt zwemmen.

We gaan naar het 2e uitkijkpunt Chimney View Overlook

wij doen maar 2 uitkijkpunten ivm tijdgebrek en gaan terug naar de auto.
om 14.30u zijn we op de parkeerplaats. Ik snap helemaal waarom dit een van de populairste wandelingen is!!

Mijl 334: Little Switzerland: Dit snappen we niet helemaal of we hebben iets gemist. het zijn maar 1 bar, een restaurant en een winkeltje. Tevens is er een groot motel complex met restaurant en winkeltjes.

Mijl 339: Crabtree Falls: "Dit is een van de meest fotogenieke watervallen van North Carollina". De parkeerplaats ligt naast de BRPWY. Vanuit hier loop je langs het amfitheater naar de camping. Net voorbij de camping zie je het begin van de trail liggen.
Om 15.15u beginnen we aan de trail. In het begin is het een fijne trail door het bos maar deze gaat over in een pad van keien, net of je door een rivierbedding loopt en dan stijl naar beneden.
Maar het is het allemaal waard want het is een prachtig waterval

Je kunt helemaal naar boven klimmen tot kort ij de waterval.
We moeten dezelfde weg terug door het bos en dit is een flinke klim.
onderwegkomen we nog een klein eekhoorntje tegen
Om 17u zijn we terug bij de auto.
We moeten nog een uurtje naar het hotel rijden

Mijl 361.2: View Glass Mine Falls. Dit is een overlook waarvan je de waterval kunt zien. Maar je moet goed kijken om hem niet te missen

Het gedeelte van de BRPW dat we vandaag hebben gereden vonden wij veel mooier dan gisteren het is veel ruiger, met eel donker gesteente.

We zijn nog bij een overlook gestopt om een mooie foto te maken van de Blue Ridge Mountains

Om 18.30u komen we aan in het hotel
The Beaucatcher, A Boutique Motel. in Ashville
Het is een vrij nieuw motel, we kunnen de auto voor de deur zetten. normaal ben ik niet van de motels maar deze zag er goed uit bij Booking.com en dat is hij ook.

Rond half 8 gaan we hamburgers eten bij de Outback steakhouse en daarna nog even tanken.
Ik probeer nog wat aan het blog te doen maar het mislukt weer....